Just do it!

Just do it!

fredag 7 oktober 2011

Öppet i Mor Ágústas idag lördag och imorgon söndag, mellan 11 & 15


 Same but diffrent...
i mitt matrum..;)

Dagens matrum..:)
 gårdagens matrum...:)
julens matrum..:)
 Ja, men visst är det underbart roligt att ändra!
Det är precis som när man tröttnar på sina kläder, håret, eller sin parfym.
Man går och shoppar eller klipper sig och bums, får man en nytändning!
Det handlar inte om att det andra är fult, utan om att sinnena behöver stimulans.
Tror egentligen det är det vi söker, eller snarare behöver.
Ja, vad vet jag, men så funkar det i alla fall med mig..:))
Jag har förvisso inte shoppat något, men jag har sålt alla möblerna som jag ville sälja, så det är bara att passa på och njuta av Ying och Yangs flödande energi.
(Och mannens matbord som han håller på att snickra...*skutt*)


Jag avslutar denna finfina fredag, med en liten helgdikt till er...

Min framtid


Ett nyckfullt ögonblick
stal mig min framtid,
den tillfälligt hoptimrade.

Jag skall bygga den upp mycket skönare
såsom jag tänkt den från början.
Jag skall bygga den upp på den fasta marken
som heter min vilja.
Jag skall resa den upp på de höga pelare
som heta mina ideal.
Jag skall bygga den med en hemlig lönngång
som heter min själ.
Jag skall bygga den med ett högt torn
som heter ensamhet.

-Edith Södergran, 1925

Glöm därför inte stanna upp och reflektera ♥

 Puss o kram och bästa helgen till er alla ljuva...
//Goa

16 kommentarer:

Ljungbergskan sa...

Rakt in i själen! :)

Candylei sa...

Love the checkerboard tabletop! I would love to do that to our kitchen floor. Same colors.

Anci sa...

Ja, jag tror också på att förändring då och då är bra !

Kram
Anci

nelly sa...

Великолепен дом!Много ми харесва старите вещи го правят толкова уютен!

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Godmorgon.. Säger bara Underbara butik blogg.. Du är bara bäst på de här m inredning... Lovely massa kramar sussie

Mys och hemtrevnad sa...

vad fint det är i alla tre "rummen". Edith södergran har skrivit mkt fint! Blir spännande och se matbordet din man gör....kramis semlan

Susanne sa...

Kram till din helg...Vackert hem har du,,beundrar och njuter

hagagården sa...

Underbart fint!!!
Kram o ha en fin helg.
Ninni

Alberte sa...

Love you!!!!

Baker's Corner sa...

Älskar att kika in hos dig. Sååå synd att vi blev sjuka i somras så jag missade ditt underbara ställe, men det kommer väl en vår :)

Har börjat blogga igen, mycket garn inlägg blir det

KRam vita blomman

d e l i g h t sa...

Hello, your blog, home and store are my very favorite! Just love your style!

Madame Morell sa...

Fint hursomhelst.
Kram Jessika

Vida sa...

men...ser att du inte fått mitt svar..kommentaren har försvunnit..

vackra och tänkvärda ord..får viljekraft av din blogg goa du..
ibland behöver vi tömma rummen för att uppleva vackra golv och väggar;))för att sen börja skapa igen :D kram

Vidavidspisenheladagen

Sallys hus sa...

Hej hej!
kommer du ha öppet nu i helgen?
Vi ska ner till Malmö på gymnastiktävling och kanske kanske skulle vi kunna hinna kika in i din fina butik på söndagen då vi åker hem. (beroende på om de går till final eller ej)Hur långt är det från Malmö till Harlösa??
kram Katarina

Sallys hus sa...

Jag tänkte jag i så fall kunde ta det där badet som skulle ha gjorts för flera år sedan...;)

Fiffiga Systrar sa...

Vad härligt att du förändrar så mycket! Jättefint! Kartan är urläcker!

Kram Emelie och Elin