Just do it!

Just do it!

fredag 24 september 2010

Bara en liten helghälsning...

Hej mina vänner!

Ville bara önska er en trevlig helg, för ni är så ljuva..:)

Här i hemmet Island har ommöblering pågått. Överallt!
Nu var jag så trött på alla saker och det kändes som det hade stagnerat. Jo, det kändes så faktiskt..:)
Så det var bara att ta tag i det, och återigen börja flytta prylar..;)
Det är väl tack vare källaren, som jag håller på och välkomnar hösten härinne. 
Ni vet, när man väl kommer igång nånstans så är det som att allting liksom spinner på.
Och för mig behövs det, annars kvävs jag. För jag tänker så mycket just nu. 
Det är svårt för mig att skriva något vettigt här på bloggen, men jag rensar, rensar och rensar. 
Och hoppas jag hittar skrivarglädjen i nån påse någonstans...


Lite bilder från min trappavsats, blir min hälsning denna fredag.
Samma saker, som alltid, men som har återigen bytt plats.
"Same, but different"
och fönstret till sovrummet, har fått en gardin av gamla urklipp från 
Hemmets Journal, årgång 1913.
Jag behövde nämligen "väggen" för jag placerade ett skåp framför fönstret.
Men det var ju igår, och idag åkte det ut..;)
...men det får vara så några dagar. Ombyte förnöjer, som sagt..:)

Om du vill, kan du kolla här, och se hur det såg ut innan..:)

Så bara en liten påminnelse, som jag tänker mycket på just nu...
-Ju mer missnöjd jag är och ju mer jag beklagar mig, desto mer negativiteter skapar jag i mitt liv.
Jag väljer därför ett liv i tacksamhet. 
Och jag märker att, ju mer tacksam jag är, desto mer får jag att vara tacksam för.


Tusen Tack för att du hälsar på mig.

Allt mitt goda till er alla mina fina!

Njut av helgens alla under, stora och små och var tacksamma...



28 kommentarer:

Unknown sa...

Trevlig helg till dig med, alltid lika trevligt att kika in hos dig. Inspirationen liksom bara "poppar" upp då:)

Kram Anna

Rummet för välbefinnande sa...

Be nice and gentle my dear!
You are absolutely fantastic...

Har mailat dig!

Emil und die großen Schwestern sa...

Beautiful-beautiful rooms!
your home is magic! éva

Lisas torp sa...

Precis ALLT som du gör är snyggt i mina ögon - sen är det ju en annan sak att konfronteras dagligen med möbleringar och annat...vill man förändring är det ju lätt att ändra..som här!
Supersnyggt och vilket häftigt fönster som står lutat mot väggen!
Ha en härlig helg!
Kram
Lisa

Norrfrids Eija sa...

Så underfyndigt med urklippen ur Hemmets Journal i dina fönster! Du slutar inte att överraska med din kreativitet!

Alberte sa...

Vakre Guà!
Jeg elsker forandringen din! Kjempefint med de gamle, utrolig fine utklippene i vinduet. Ditt hjem er et skattkammers.
De største menneskene, de beste kunstnere - er tenkere. Ta vare på deg selv - Carpe diem, dagen er din!

Klem, Jannicke

Jacqueline @ HOME sa...

I would never think that you could make anything you do, better but .... you have !! It all looks divine....I love the wall with the window and the paper cuttings behind it....genius.
Have a great weekend Gua. XXXX

Sussi sa...

Alltid lika vackra bilder hos dig! Och visst är det så....man bestämmer själv hur man ska förhålla sig till sker och ting...

Ha en fin helg!
Sussi

Marie sa...

Du upphör aldrig att imponera och inspirera Gúa, det ser alldeles fantastiskt ut!!!!!!

Var rädd om dig och ha en mysig helg ihop med din söta familj!

Kramar Marie

Sirpa sa...

Hej!
Hur lyckas du ta alltid så fina bilder? Allt ser så fint ut!
Har en mysig kväll!
Kram Sirpa

Rosor och Spetsar sa...

Så tänkvärda o kloka ord Gua, positivitet o tacksamhet ger en positiv spiral o motsatsen det motsatta.
Underbara bilder som alltid, tack för all inspiration
Kram
Annelie

Frøken Jægers Hus sa...

Å hvor lyst og lett det ble. Forandring fryder.Og du er jo ikke akkurat dårlig til å mixe og fixe tingene du har for hånden:) Lyset på bildene dine er fantastisk. Alltid gøy å se!
Jeg skimter et dørhåndtak på døren.. Ser fint ut! Disse nye er sjelden det. Er det nyproduksjon eller er det er antikt?
Hilsen
Lille Vildands søs

Nyt helgen!
Klem,H

Vida sa...

så himla vackert du har möblerat..tänk att det finns så många fantastiska idéer i ditt huvud goa Gúa..vilka bilder:D

blir alltid så glad när jag tittar in till dej:)

hoppas du får en harmonisk hösthelg..

skickartusenvarmatacksammakramar
Vida

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Gua.
Tack för att du har visat så fina bilder i Vakre hjem, jag såg att det var från dig, nu är det såååååååå länge sen jag var in här, och det är synd, för du är sååååååååååååååååååååååå himla duktig på inredning. Din stil är behaglig lugn och harmonisk. Lite rå och ljuv på samma gång, helt i min smak, om jag nu hade gjort nåt, skulle jag gärna ha härmat dig, men jag ids inte.
Så jag får njuta av tidningar och andras fina hem i stället, som ditt.
Nåja vill bara önska dig en underbar helg.
God natt.
Kram Zara

Tove sa...

Hei hei
Så utrolig flott og koselig blogg du har. Her kommer jeg nok tilbake
om jeg får lov.
Ha en fin kveld
Klem Tove

Sarppu sa...

Jag älskar dina fotos, så vacra, have a great weekend ♥

Anci sa...

Tack för att du påminner om viktiga saker och för att du visar ditt vackra hem !

Stor kram
Anci

Junk De Lux sa...

Jeg blir helt målløs av hjemmet ditt! Jeg må titte igjen og igjen...du har en fantastisk sans for det vakre som er sååå inspirerende!

Håper du nyter helgen,

Hanne

Vintage sa...

Älskar källaren! Såå läckert....Är det ok att låna några bilder om jag länkar? Ha en underbart ljuvlig Lördag goa du Kram susanne

Rozmeen sa...

Goodmorning,

Lovely photos! The Olive tree in the zinc ton is so stunning and love the details as the hat.

Wishing you a lovely weekend,
Rozmeen

Elin | Draumesidene sa...

Lovely!

E :)

Trefemtien sa...

Å, så vakkert!!! Du er så vidunderlig flink til å dekorere, pynte og sette sammen nydelige stilleben. Du er en stor inspirasjonskilde....

Bella sa...

Vilken underbar inspiration jag nu fått!
Härliga bilder!! :)

Bella

Bella sa...

Vilken härlig inspiration jag nu fått!
Underbara bilder!!
Bella

Summerfield sa...

Hej her fra DK...Hvor er det en god idé med at sætte gamle udklip i et vindue. Også godt hvis man vil afskærme for indkig :-)
Tusind tak for en dejlig og inspirerende blog som jeg altid vender tilbage til!
Knus Lene

LOPPISLIV sa...

Hej sötis! Sååå ljuvliga bilder, fick sån inredningslusta nu när jag kikade in här...ohhh vad du kan skapa härlig miljö och känsla. Och källar rummet med det rutiga golvet blev ju helt kanon. ohhhh så fint!!! Kram på dig //Paula

katarina sa...

Heeeeej!

bara skickar en kram...
Kraaaaaaaaaaaaaaaam...
Katarina

Annas skattkammare sa...

Sååå fint du visar! Bara tittar, njuter och inspireras.. hoppas du haft en trevlig helg!
Kram /Anna