Just do it!

Just do it!

tisdag 4 november 2008

Vila och utlottning...

Hej mina vänner!
Jag har bestämt mig för ett uppehåll här ifrån bloggen.
Kanske är jag tillbaks nästa vecka, eller nästa månad...eller nästa år..:)
Har funderat ganska mycket på detta en tid.
Tycker inte direkt att min blogg längre är någon inredningsblogg, fantasin tryter och då känner jag mig stressad. Så jag kanske börjar med nåt helt annat.
Vi får se.
I alla fall så tänkte jag ha en liten utlottning.
Jag tycker att det är så himla roligt att ha passerat 50.000 unika besökare.
Trots att jag är så himla dålig på att svara på alla era ljuva kommentarer, så har ni troget återkommit hit till min lilla lakritsvärld.
Och som ett TACK...har jag sytt lite julstrumpa och ljuspåse i linne. Och textat lite på dem.
OBS!!!...Inget perfekt! Bara ögonmått och frihand.:)
Om du vill delta, så är det bara att du lämnar en hälsning, innan måndag.
Du får gärna skriva varför du kommer hit till mig, men bara om du vill, inget måste..!
Det är verkligen värdelöst att fota i detta mörker...men lite bilder till er i alla fall...
Och så var bordet klart.
Ganska sött med mönstret tycker jag...
En jättefin ram har fått lite nytt pynt.
Vill ju ha nån gammal fin bild i den
sen hittade jag denna lilla pappersduk i en gammal bibel
och den fick bli blickfånget. Tillsammans med lite torkat Hortensia.
just nu får den agera bricka.
så målade jag lite på kronan med svart färg.
Så nu är jag ännu gladare i den...
Fast det syns nog knappast på bilden.denna tjusiga herre får nu bo med mina plättar,
på mitt köksbord.
och lite småplock på en bricka, likaså...Och jag är bara nöjd.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Och till slut mina små godingar...
ännu en gång...
Och nu...6 stycken!!!

De är helt ljuvliga!
Eller hur..?!?


Jag önskar er alla, allt det bästa...alltid!
Största kramen till er mina vänner...

76 kommentarer:

Kari sa...

Jeg husker ikke hvordan jeg fant fram til deg, men jeg begynte straks og abonnere på bloggen din. Du er en stor inspirasjonskilde for meg med alle de flotte bildene du legger ut. Håper du ikke blir for lenge borte. Vil savne deg, selv om jeg ikke legger igjen så mange kommentarer. Hilsen fra Kari

Livets njutning sa...

Tråkigt att du ska ta en paus men jag förstår dig ändå. Hoppas du kommer tillbaka, kanske i en ny skepnad? Vem vet. :)

Kronan är underbar. Blev kär i den jag med. ;) Kattungarna är såååå söta. Synd att jag är allergisk.

Jag har varit dålig på att kommentera hos dig. Hittade till din blogg för nån månad sen. Tycker om det du skriver. Rakt ur hjärtat och du skriver så bra. Hoppas jag får lite tur i din lilla tävling. :)

Ha det gott och ta hand om dig! / Jenny

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så vackert bord! Underbara detaljer!
vad trist att du tänker ta en paus. Jag som gillar dina inlägg så mycket! Men jag förstår dig om du känner att du vill pausa. Det viktigaste är ju att det känns bra och roligt att blogga....
Jag tittar in här för att du skriver så vackra texter och för dina underbara bilder påert fantastiska hem!
Hoppas att vi ses snart igen...
Stor kram!

Vit Spets sa...

En välbehövlig paus kan vi alla behöva ibland... hoppas att Du återkommer & är precis som Du är - det gillar jag :)

Ljuvliga bilder Du visar, med härliga konstraster...
stort grattis till alla Dina besökare.

Kram från mig & sköt om dig!
//Siv

Jenny Oak Fae sa...

OTROLIGT vackra bilder...SÅ söta små katter!!!

Hoppas verkligen att jag vinner nåt i din utlottning för saknaden efter dig kommer att bli ENORM...

Jag ÄLSKAR ju din blogg, att få se bilder från ditt ljuvliga hem, och att få läsa allt roligt, tänkvärt och intressant du skriver om..!

Hoppas VERKLIGEN att du kommer tillbaka..........

Många varma kramar från Jenny

<3 <3 <3 <3 <3

Hjärtat Mitt sa...

Hoppas att det inte blir för lång paus. Har nästen precis hittat hit och tycker om ditt sätt att skriva och dina fina bilder.
Söta små kattungar.

Kram Mari i Marieholm

MiaMaria sa...

Hej min vän!


Klart att du ska ta en paus men helst bara en paus.....Jag tycker att du har en inredningsblogg iallafall, du bjuder ju ständigt på vackra bilder...så tryck nu bara ett tag på knappen och kom åter när du har lust och ork.....

Vackert arrangerat och målat som alltid hos dig....du inspirerar mycket bara så att du vet...glöm nu inte bort det!

Och jag gillar din blogg precis som den är varken mer eller mindre bara sådär perfekt....suck!

HA´nu det allra godaste under din paus... för jag säger bara vi hörs....

Och självklart vill jag vara med i din utlottning!!!!!!!!!!

Kramar// MiaMaria

"M" sa...

Vilka små godingar du har....och så fint bord där på bilden...kronan blev sååå bra....och nej inte du åxå....du är ju den jag tittar intill för att få läsa dina tankar och om din vardag....gillar dej och din fina blogg...men...en paus skadar ju inte....tanken finns ju även hos mej att lägga ned bloggen, samtidigt som jag ser det så nu att inläggen inte behöver dugga tätt...gör ett inlägg när du känner för det...inte av tvång....då blir man ju stressad...njut av din bloggfria tid och gör vad du tycker känns bra för stunden.....kram till dej....

Iris // Alla dagars kaos sa...

Jag vill gärna vara med i din utlottning! Jag hittade nog hit via någon annan blogg, såg att bloggen hade ett isländskt namn vilket jag tyckte var lite spännande! Sen dess har jag prenumrerat på bloggkoll.. :) Vila upp dig ordentligt under din paus, så kan du komma tillbaka med nya krafter och jättemycket inspiration!

Om du vill kan du förresten delta i min utlottning också :)

ha det jättebra!

Granne med Selma sa...

Så är det ibland... fantasin tryter. Själv är jag lite inne i samma tankebanor. har man visat upp sitt hem i än den ena än den andra tidningen finns ju inget kvar att visa...

Du vet ju redan att du finns på min bloggkoll. Därför känns det tryggt att veta att jag får besked när du är tillbaka. Jag läser ju din blogg för att jag tycker så mycket om människan bakom den.

Kram från mig till dig!

Älfgärdet sa...

Jag har följt din blogg i stort sett sedan jag upptäckte vad en blogg var :). Du inreder i min stil & du isländska du skriver så poetiskt & vackert. Hoppas att det bara blir ett litet uppehåll!

//Madeleine

Viveka Gulda sa...

Hej vännen!
Klart att det är en inredningsblogg, men kanske ännu mer en filosofisk betraktelse av livet, och det vill vi ju inte vara utan! Jag älskar dina bilder, men ännu mer dina vackra texter. Att tänka att det inte ens är ditt modersmål du skriver på, gör det än mer fantastiskt. Fortsätt att skriva Gúa, var du än gör det, så fortsätt att skriva! Jag köper boken, om det blir nån!
kramar

tinemor sa...

Nei, nu ble jag lessen/lei meg.
Jag trives så godt her inne på din blogg, og så skal du ha pause...
Ja, ja. Jag kommer til å savne deg myckje!!!
Du har så underbart hem og flotta bilder.
Jag finner mycke innspirasjon her hos deg.
Håppas din paus ikke blir så lang...
Stor kram

Carina sa...

Du är den enda sida jag tittar i VARJE DAG! Så oavsett m det är om inredning eller inte så är din sida en av de jag får så mycket inspiration och glädje från.
Men jag förstår också dig om du tar ett uppehåll. Man ska inte känna att man måste skriva för att ge andra något utan för att en själv ska må bra. Vad gjorde man innan datorn eller..bloggandet fanns? Jag vill ge dig den varmaste kram och jag hoppas du hittar till det du vill göra och känner för. //Ina

Sigga sa...

Hæ Smútsi mín.
Nú er ég komin heim í heiðardalinn en ekki með slitna skó. Þetta var svo gaman algjörlega við tvö hjónakornin og fórum ekkert lengra en í kílómetersradíus út frá hótelinu. Leti, matur, drykkja, og lúllerí:)
Já taktu bara pásu í bloggeríinu ef það er það sem þú þarft. Mannstu, þetta er fyrir þig en ekki okkur hin.
Meila betur með myndum þegar þær koma, Ágústa tók myndir fyrir okkur af því við vorum ekki með vél.

Knú og kyss Sigga

Sol sa...

Åh, så herlige små pusekatter. Lucky you! Bloggen din er vakker, den gir andre inspirasjon. Av og til trenger man en pause for å tenke litt over hva man bruker bloggen til....Vi venter og håper at du kommer tilbake ;-}
Bordet du viser er kjempefint!
Ta godt vare på deg selv.

lottens vita och gröna sa...

vet du gúa jag kommer att sakna dig sååååååå, du är en person som jag hoppas få träffa en dag, älskar personen gúa, casa gúa och dina ljuvliga ideér men jag förstår dig, ta det lungt, hämta kraft och komm tillbaks precis som du är, man behöver väl inte ha epitetet inredningsblogg, denna blogg speglar gúas liv och jag vill veta mer!!!!
vi hörs på mejl va?
varmastekraen till min varma vän

lottens vita och gröna sa...

nääää kom av mig och skriva ombordet, kattungarna och lampan och bricktavlan...allt förtrollande fint, sött och alldeles ljuvlig!

p&k igen

Mitt hvite hus sa...

Hei=) Husker ikke helt hvor jeg fant bloggen din. Men du havnet rett på blogglisten min,Du er en stor inspirasjonkilde til meg.
Skjønner godt at du tar en pause:O=)
Helt nydelige pusekatter=)

Kos deg masse i pausen , nyt livet
God klem til deg=)

inga Heiddal sa...

Enn og aftur sér maður á eftir þér í heim einhverfunnar... En jú það er það sem maður þarf stundum og ég dáist samt svo að þér að snúa galvösk tilbaka þegar þér hentar. Meiri greddan í þessum ketti eða er þetta sifjaspell?? Lakkrís og móðir hans!!! Borðið aldeilis fínt... Skil ekki alveg hvað þú varst að meina með þessum sokk eða poka þarna en mér segir svo hugur að ég vilji vera með þó ég viti ekkert meir.*fniss* Ha de så bra min kärasta och bästa vänn i världen. Ringer snart og pråtta många timar... Klemmz och kremja INGA

Lilla Blanka sa...

Hej gumman!

Så fint bordet blev, lika mysigt som hela Gúa-hemmet..som jag sett live :) *mallig*

Om du behöver pausa så gör det, usch, man skall inte känna press eller stress...skriv om vad du vill och när du vill och visa vilka bilder du vill..jag gillar allt som du gör! Sedan eftersom jag träffat dig (två gånger) så vet jag ju vilken mysig person du är och då kan jag inte låta bli din blogg..så jag hoppas att du kommer tillbaks snart igen..med en bild, en mening om inredning eller annat, det är mysigt oacett :)

Åh nya små gullisar..de där randiga är ju helt ljuvliga..ojoj, får passa på så inte Amanda går in på din blogg, då har vi en liten ihärdig tjatig tjej som inte ger sig förrän vi styr mot Gúa-hemmet igen och hämtar med oss en sån liten rackare :)

Kram på dig vänne, ha en fin vecka!
Mia

Lilla Blanka sa...

mysigt oavsett :)

Hem och Lycka sa...

Ingen inredningsblogg? Jag tror du inte är riktigt medveten om hur mycket inspiration du ger.. Ditt hem är helt underbart och jag hoppas verkligen inte att du ska sluta blogga. Ta en paus men snälla, stäng inte igen, ditt hem är värt att visas upp och dina inlägg är härligt inspirerande. Jag återkommer hit om och om igen för att du är just Gúa! KRAM!

Hem och Lycka sa...

Och så glömde jag förstås att skriva att du visar upp ljuvliga bilder på ljuvliga ting - som vanligt. Kattungarna är helt bedårande, undra om du märker om det slinker ner en i fickan på mig ;-) kram!

Inspiration i vitt sa...

Hej älskade vännen,
vilka fynd du har gjort och vad snabb du är att fixa till sakerna.

Bordet blev så vackert och kronan passade mycket bättre som svart.

Finns det nåt sötare än kattungar ojojoj vad de var gulliga den röda liknar min ena katt när den var liten.

Jag har sagt det förut Goa att jag vill att du ska vara kvar här i bloggvärlden MEN jag tycker naturligtvis att du ska göra det som känns bäst för dig även om mitt ego säger annat.

Ta den tid som behövs så kanske inspirationen kommer tillbaka.
Tycker ju om dig och din blogg såååååå mycket.

Hur som helst så hoppas jag och vet att vi syns eller hörs på något sätt för att du slipper inte undan helt inte hihihi.
Bloggvärlden kommer inte vara lika rolig utan dig så är det bara.
Kram på dig/Ingela.

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei på deg! Nei så leit om du gir deg, en pause er jo bra men om den blir lang vil du bli savnet.

Om bloggen ikke bare handler om interiør så gjør vel det ingenting, man kan ikke bare skrive om kopper og kar eller pusse opp et rom for hvert innlegg en skal poste, man blir jo totalt utslitt av det, hihi. Man får kjøre reprise av sine bilder iblant også;o)

Men jo, din blogg er jeg ofte innom, du skriver koselig og så fint synes jeg.
Tror nok jeg fant deg via Lilla Blanka.

Om din reportasje, veldig, veldig fin var den og bladet har jeg, men dumt for deg at du ikke får hjemmet ditt i "Vakre hjem" om det var det du ønsket deg. Underlig med tanke på at mange reportasjer går igjen , ihvertfall her i Norge. Man kan lese om det samme hjemmet ene uken i Interiørmagasinet og den neste i Vakre hjem...
Jaja, sånn er livet iblant. Trøst deg med at vi er flere som koser oss med bildene fra hjemmmet ditt i Boligpluss.

God klem fra meg

Eddan sa...

Jag kommer att sakna dig och din blogg. Hoppas bara att det blir en liten paus och inget farväl för alltid :-(. Jag återkommer ofta till din blogg för du visar så mycket vackert. Jättefin inredning och kissarna idag var alldeles alldeles underbara.
Sköt om dig och välkommen tillbaka snart!
MVH Anette

Synnøve. sa...

Hej vännen.
Lite sorgsen sitter jag här och skriver.
Förstår ju att det är jobbigt att skriva när inspirationen saknas.
Men har ett hopp om att du kommer igen.
Vet inte riktigt vart jag fann dig. Men det var namnet på din blogg som lät spännande i mina öron.
Det, och att jag dras till Island.
Läste och läste, innan jag skrev första kommentaren. Så fortsatte det. Jag led med dig när Lakris höll på att dö. Hoppas han är bra nu.
Blev arg med dig ang din blomsterhäck.
Var frustrerad med dig när det gäller mobbningen av din son.
Kan fortsätta länge.
Kort sagt din blogg, ditt sätt att skriva tilltalade mig.
Skriva ja, fått iväg brevet du skrev på till din vänns dotter?
Du ser, kommer på flera saker hela tiden.
Klart man hoppas man vinner, men det är inte det viktigaste. Det viktigaste är att du kommer igen, med nya batterier fulla av energi och återien låter oss som är här dagligen, igen få ta del av dina tankar, funderingar och pyssel.
Kommer sakna dig vännen.
Stor kram från mig i nabolandet.
Synne.

Elzie sa...

Grattis till de 50.000!! Och varför man kommer hit igen och igen? Jo, det är lätt. Du ger så mycket av dig själv. Du visar ditt vackra hem och ger oss andra (med mindre vackra hem *s*) inspiration att våga göra saker. DÄRFÖR är jag inne på din sida så ofta jag kan.
Jag hoppas verkligen att du vill komma tillbaka till oss. Men det bestämmer du naturligtvis själv. Vi kommer i alla fall att sakna dig.
Ha det så gott.
Kram Elzie

rosenskära sa...

Alla andra har redan skrivit vad jag känner och tänker. Ditt beslut är ditt. Du är min vän. Maila om du vill, du vet var jag finns.

Kärlek / Lena

Kallholmen sa...

Vad är en inredningsblogg?

Jag gillar värkligen din hÄrliga stil som inte är för söt utan lite tuffare.
Sen så tycker jag om när det inte bara är inredning utan att man även får ut något av texten

Hoppas att det blir en kort paus.
Vill jätte gärna var med i din utlottning.

Kram Malin

Katta sa...

Man ska inte känna ett måste med bloggandet man ska bara göra det om det känns roligt. Tycker om din blogg för alla fina bilder från ditt hem och för det du skriver, den är personlig på ett fint sätt.lampan blev jättefin i svart.Och de där kattungarna skulle jag kunna göra vad som helst för, kram Katta

Anonym sa...

Jag har sagt det förr och jag säger det igen.....älskar din blogg du skriver bar samt har sååå underbara bilder som man blir så inspirerad av, lite tråkigt är det ju att du pausar ett tag men självklart gör man ju detta för att det är roligt.
Så fint bordet blev nu i vitt.
Och kronan bryter så läcker i sin svarta färg.

Kram Pernilla

Unknown sa...

Du goa Gúa,

Du vet att du kommer att bli sååå saknad!
Vi är så mångs som läser dina fina inlägg och vackra ord.
De har ett djup och ett så fint innehåll.
Tänk vad du är duktig på att uttrycka dig i text. Du är inte så dum på att ta bilder i heller!!!!

Ännu en gång har du lyckats göra så fint hemma hos dig.
Är uppriktigt såååå ledsen för att vi inte fick se ditt fina hem i tidningen......

Nu hoppas jag att jag får se dig den 22/11 här på min julmarknad så att jag får ge dig en stor kram.

Vad som än händer så är du alltid lika välkommen tillbaka i bloggens värld och minst lika välkommen IRL.
Du vet adressen!!!!!!!!!!!

Hoppas att alla dina små änglar vägleder dig och vakar över dig.
Du finns i mina tankar

Kramisar Jeanette

H ennA sa...

Du isländska Goa gumma...
den första gången jag snubblade in genom dörren till ditt hem, det är ju ett bra tag sen nu...så kommer jag fortfarande ihåg känslan jag fick...din värld av värme, ljus, allt det vackra, hjärtliga, kreativiteten, dina härliga små berättelser..kryddat med din isländska charm..jag tänkte då: Hit ska jag kika in ofta ofta..bli inspirerad och bara njuta av allt det vackra. Ledsen blev jag när du la ner din första blog..men lika glad av upptäckten att du återupptog bloggen i en ny skepnad.
Jag hoppas du fortsätter med bloggen..först och främst för din egen skull, kravlöst..bara för att det är roligt. Visst är det så att det kommer perioder då inspirationen tryter, jag brukar säga att skaparlusten är på sparlåga..men jag hoppas att du stannar kvar i denna sajbervärld...snälla?? *snyft*
Trots min urusla tur i lotterier och dylikt..så önskar jag att min otur kunde vända..bara för den här gången..det skulle vara mig en sann ära att få en av dina fantastiska skapelser!
Vila upp dig Goa gumman och på återseende?!

Ha den finaste av alla dagar!

Mina allra hjärtligaste kramar!

/Anne

H ennA sa...

...glömde tala om...ljuvliga, underbara, söta som socker är alla de små hårbollarna! Snacka om att få ha begär!

Kramis igen från kattfrälsta
Annepanne

Anonym sa...

Jag respekterar din paus och hoppas verkligen för oss alla som läser att det blir en paus.

Jag kpommer tillbaka till dig för att jag tycker om din spontanitet, både när du är glad och ledsen. Du har sunda åsikter och det är alltid värdefullt att ta del av och värdefullt att säga.

Jag kan npg inte hålla med dig om att detta inte är en inredningsblogg. Det är en inredningsblogg med mycket tankar som du förmedlar till oss när dina fingrar dansar över datorn. Du har känslor, hjärta och hjärna Gúa!!!!

Inspirationen den går alltid upp och ner som allting annat, det är bara att vänta tålmodigt tills den kommer tillbaka :D

Ibland skulle jag nog vilja skriva lite mer i min blogg men jag är en fegis. Jag vet att många smygläser min blogg, både arbetskamrater och folk i min närhet. Människor som egentligen inte direkt är mina vänner men som fått nys om bloggen. Jag märker på kommentarer att de läst. En del kommentarer är så onödigt spydiga och falska. Inlindade förstås så man inte riktigt kan ta på det....

Ibland bli jag så himla förbannand på sådand, biland ledsen men för det mesta gör jag som vanligt bara skakar av det.

Jag är van att folk redan när jag hade fyra barn undrade hur jag verkligen hann med dem, att jag hann inreda och handarbeta som jag gjorde. Kunde jag verkligen hinna med mina barn ordentligt, fick de verkligen tillräckligt av min tid????

Ofta får man höra sådant för de själva hinner inte, eller orakar och kanske bara har två barn.

Jag tycker att alla är duktiga på sitt sätt och jag funderar ALDRIG på varför den inte gör si eller så.

Jag bara är en glad skit som älskar livet, min underbara familj och att få skapa. Jag vill såå gärna dela med mig av min glädje men det sticker i folks ögon ibland. Det har ibland drabbat mina barn på olyckligt sätt. Därför vågar jag inte skriva föör personligt och få utlopp för mina inersta tankar, för några av mina barn vill inte det och det får jag respektera.

Men jag älskar at kika in till dig och läsa blandat med inredning och suga på den karamellen under dagen och bara sitta och tänka på en del av det du skrivit. Hur jag nu kan hinna det som har så många barn :))))

Pok Lena

Viveka i Bläckhornet sa...

Va hjälp, hur ska jag klara mig utan dina härliga inrednigs bilder,dina fantastiska idee´r och dina djupa tankar och kloka ord som berör så starkt.Jag kommer att sakna dig enormt :(
Men naturligtvis har jag respekt för hur du känner. Hoppas att du kan hämta kraft och komma tillbaka nångång. Jag sparar dig i min blogg iallafall. Kommer du att ha kvar din blogg så man kika tillbaka och njuta?

Önskar dig allt gott
Kramar Viveka

Þorgerður Sigurðardóttir sa...

Elsku Gúa.
Bloggið þitt hefur verið daglegur hluti af mínu lífi sl vikur, og á eftir að sakna þess, verð þá bara endilega að fá að njóta nærveru þinnar í alvörunni í staðinn.
Gangi þér vel í því sem þú tekur þér fyrir hendur.
Þín Tobba
ps ætlarðu kannski að selja einn kettling, væri alveg til í einn i viðbót, mín er nú orðin 2 ára.

Þorgerður Sigurðardóttir sa...

Ef maður setur tvö komment inn, aukast þá líkurnar á að maður fái verðlaunin..svona eins og í happadrætti DAS
Ps ég á alveg eins krónu og þú keyptir þér, ætla definetely að mála hana svarta eins og þín er, varð miklu flottari þannig.
þín Tobba

Margareta sa...

Ser ut som små britter. Stämmer det?
Hälsningar
Margareta

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Sorgesamt men förståeligt :-(
Vila nu du Güa !!
Jag sitter här och smeker din hand och nynnar lite sakta !!
Ses vännen !!
Kramar/EnVilsen

Sirrý Jóns sa...

...hæhæ, ég kem og kíkji á bloggið þitt til að forvitnast hvað er að gerast hjá bestu fjölskyldunni minni, sjá hvernig þið búið og lesa fallega texta. Mér líður svo vel þegar ég les það sem þú skrifar, skiptir næstum ekki máli hvað þú skrifar um, það er svo fallega fram sett og skemmtilegt. Elska ykkur öll xxx og vonast til að komast í heimsókn til ykkar sem fyrst! Er í alvörunni að reyna að safna...

Emma T sa...

Åh, Goa min fina vän. Vad jag saknar dig i mitt liv! Jag tappar andan när jag ser dina bilder, du har en sån känsla! Vill flytta in hos dig! Får jag? Annars får du komma hit och bo med mig, min nya rummis?

Synd att du ska ta blogg-paus nu när jag just hittat hit...men jag förstår. Sicka sötisar kissungar, lyckost du!

Höras snart?
Love,
Emma

Veronica sa...

Ååå stumpan!

Ibland behöver man en paus, du ska självklart göra det som känns bäst för dig och ta nu ALL den tid du behöver!

Varför jag besöker DIG?

* Ärliga inlägg, skrivna med ett öppet hjärta. Att inredning förekommer är bara ett plus i kanten ;o)

* Du får mig att gråta, skratta njuta och bli arg. Du berör mig!

* Du har underbara inredningsideer, när de kommer ;o) och ger mig SÅ mycket inspiration!

* Jag längtar efter dina inlägg helt enkelt!

Självklart vill jag vara med i din utlottning, även om det är med lite sorg i hjärtat...

STORA,BAMSESTORA KRAMAR
från Veronica

Eva sa...

Hej raring! Om jag har chans att vinna något du gjort, vill jag så klart vara med. Jag besöker din blogg ofta, det vet du, och kommenterar gör jag när vi ses. Vilket vi förhoppningsvis gör redan i morgon. Puss och Kram!!
Eva

Lina sa...

Önskar dig en fin paus och deltar samtigit i utlottningen.
Hälsningar, Päivi

Jes/Vita villa vila sa...

Hej goaste Goa,

Tiden har varit knapp för en liten kejsares mamma - men nu är jag här & läser i kapp alla underbara inlägg.... Du vet att jag gillar din söta blogg & den är helt enkelt busbra :D Hoppas du hittar inspiration snart - vi är många som vill läsa & titta ett hem som är som en saga - en isländsk sådan såklart ;)

Ta hand om dig & känn ingen stress vännen!

Kram kram Jes ♥

Ingunn LGF sa...

Ååååhhhhh.... kommer til å savne bloggen din masse og håper du snart er tilbake!! Alltid flotte bilder til inspirasjon og hyggelige innlegg. Kos deg - hvil og kom snrt tilbake!

Kram / klem fra Ingunn

cicci sa...

Stora kramisar till dig vännen, jag förstår precis hur du känner,själv låter jag minblogg gå på halvfart. Hoppas på att vinna en utav dina läckerheter!
Ta hand om dig tills vi hörs igen!
/cicci

Nikoline sa...

Hei.
Eg har fulgt med bloggen din i lang,lang tid og eg kjem til å sakna den veldig når du no tek pause! Håpar det ikkje vert for lenge før du er tilbake.Du er til stor inspirasjonskjelde og det vert jo slik at ein syrgjer med deg når det går på tverke (tenkjer spesielt på eit venskap du måtte bryta og på den dagen du vakna til ribba hage!!)og ein gler seg med deg når det går deg godt :0)
Du lagar masse flott og legg ut alldeles nydelege bilder! Huff,eg kjem til å sakna deg VELDIG!..snufs..
Ha det godt framover og kom snart igjen!!
Helsing Nikoline på landet

Les Cotrions sa...

Beautiful pictures! I loke your table! Sweet and tender kittens!!!
Hugs
Vale

Unknown sa...

Fant bloggen din i dag (via Lottens vita och gröna) og jeg må bare si at stilen din er helt fantastisk :)

Hilsen fra Outi

Marie sa...

Du vet hur mycket jag kommer att sakna dig underbara Gúa, älskar att komma in hit och läsa dina texter och njuta av dina vackra bilder. Vet du, för mig får du skriva och visa bilder på vad som helst, det är ju dig som person jag gillar. Bloggvärlden blir definitivt fattigare utan dig!! Hoppas att du får en riktigt skön paus (för jag hoppas, hoppas att du kommer tillbaka av hela mitt hjärta) och lova att bara ta det lugnt, ingen stress.

Och självklart vill jag vara med i utlottningen, vem vill inte vinna något vackert skapat av dig!

Ha det allra bäst min vän!
Kramar Marie

Ina sa...

Åh nej ska du pausa!! Gillar dina inlägg så mycket men jag förstår dig. Bloggandet får inte bli ett tvång eller en källa till ångest och pretationskrav. Ta tid på dig så hoppas jag du kommer tillbaka!
Vilket vackert bord och vad fint du pyntat, precis min stil!!
Sköt om dig!!
Kram Ina

spetsar och änglar sa...

Kommer verkligen att sakna dina inlägg!
Du skriver så många hjärtliga tänkvärda ord.
Och som pricken över i-et har du ju också ett väldigt vackert hem.
Som jag gärna kikar på.

Men förstår dig att du vill ta en paus.
Bloggandet ska ju inte vara ett krav,men kan lätt kännas så! Tycker iallafall jag.

Ha det gott och ta hand om dig!

Kramar
Heléne

Line - hausthjarte sa...

På din blogg har jeg latt tårene trille, ledd og blitt inspirert. Mest av alt har dine vakre betrakninger over livets vidunderlige dager og over alle andre dager, rørt meg.
Noen ganger så må en dør stenges for at en annen skal åpne seg. Jeg ønsker deg hjertelig velkommen dit du skal, eller tilbake hit. For alt du har delt, så takker jeg deg inderlig.
Lev, elsk og le mens du teller dine velsignelser :-)

Den største klemmen min er din.

Vita hjärtan sa...

Hej!

Självklart ska du ta en paus om du känner så......kom tillbaka när du vill....vi finns här....och vi kommer vara kvar oavsett.....gillar sättet du skriver på........du kunde bli författare.

Ha det jättebra tills vi ses!

Kram Annemari

Jorunn sa...

Elsku Góa, finnst það sorglegt að þú er að taka pás frá bloggið þítt en vonanði kemur þú fljótlega tilbaka :) Tror jeg skriver på norsk jeg ;o) Kommer til å savne deg og innleggene dine. Selv om jeg ikke er så flink til å kommentere, så er jeg ofte innom deg. Du har en nydelig blogg, og et fantastisk nydelig hjem. Gleder meg til å se bilder fra deg i BoligPluss, men synes det er VELDIG synd du ikke fikk være med i Vakre Hjem.
Ønsker deg fine gode dager!
klem fra Jorunn

Sallys hus sa...

Hallå där!
Vi är vist många som börjar krokna.....:(
Inspirationen tar vist slut hos många......:(
Det ska ju vara kravlöst men det blir sällan det...man känner det där dåliga samvetet komma smygandes när man inte kommenterar eller gör nya inlägg...

Vet du jag tror jag har en likadan krona du har i taket...
Min kan vara lite mindre...
mamma kom med den i somras och undrade om jag vill eha den......tänkte också måla min och nu ser jag ju att det går...:)

Utlottning.....mmmmm...varför kom jag till dig.....????
Jag minns faktiskt inte....
Kanske var det namnet som gjorde mig nyfiken.......
Klart är i alla fall att efter alla dina och mina konversationer om mitt badkar som råkar ha hamnat i ditt badrum...så var jag ju fast!!!
JA JAG MENAR....JAG MÅSTE JU KOMMA HIT FÖR Å TA MIG ETT BAD OM INTE ANNAT......
Ta inte en alltför lång paus...för jag kommer sakna dig.....har inte tid så ofta men brukar kika in nån gång i veckan i alla fall...
Småmissarna är helt ljuvliga....
Minns när vi hade......fast när de börjar rymma runt i hela huset.....börjar man få nog....fniss...
Ha ne härlig helg!
Kraaaaaaam
Katarina

Englagård sa...

Jag hoppas att du kommer igen när du vilat upp dig och känner dig bloggsugen igen.

Jag hittade hit första gången genom en länk från någon annan bloggare och blev genast förtjust i din blogg. Just för att du inte alltid skriver om inredning, dina inlägg brukar vara tänkvärda och jag gillar din stil.

Ha det bra
Kram Karina

Millygarden sa...

Klart du ska vila ifrån bloggadet om du känner dig trött! kanske blir det ännu roligare sen eller så lägger du av helt! Tror vi alla kommer känna så förr eller senare! Kommer Saknar redan dina trevliga inlägg, du skriver så målande och trivsamt!

Tack för din snälla kommentar hos mig!
Kram Marina

Vända blad sa...

Hej! Och jag som precis har upptäckt din blogg! Men ta den tid du behöver, det är viktigt att lyssna på hjärtat sitt...
Kattungarna är helt underbara, och kronan med! Den är verkligen superfin i svart!
Ha det gott och sköt om dig, kram Maria

Anneli sa...

Hej vännen!

Oj, vad jag kommer att sakna dig! Jag är jättedålig på att lämna avtryck hos dig, men blir alltid lika glad och nyfiken när min bloggkoll visar att du kommit med något nytt...och visst - du tar dom mest underbara bilderna och har ett vackert och personligt hem, men jag undrar om det ändå inte är din charmiga, filosoferande personlighet som fångat mig mest...
Men som den kloka person jag känner dig tror jag att du gör de rätta valen och vet bäst...men jag kommer att sakna dig enormt!

Varmaste kramen till dig!!!

brynjalilla sa...

það er gott að hvíla sig og fá kannski nýja sýn fyrir vikið á það sem maður gerir, alltaf gott að láta ritgerð eða málverk hvíla sig í nokkra daga og kíkja svo aftur á það og sjá allt í einu nýjan möguleika eða átta sig á að maður gerði gott verk. Mér finnst þú með fallegt blogg og fallega sýn, hrein og skær, vonandi á ég eftir að sjá þig hér aftur en fyrst og fremst vonandi á ég eftir að hitta þig í raunveruleikaheiminum.
Knús með dassi af íslensku lyngi, íslenskum fjöllum og nýsteiktum pönnukökum

Mjuka sa...

Tittar in till dig lite då och då och kikar på dina vackra bilder och läser dina sköna texter. Varför? Beroendeframkallande helt enkelt!
Ha en skön helg
kram M

Unknown sa...

Pussis-kattungarna. Jag vill så gärna ha en liten spinnare här hemma. Fröken Flora ska hon heta.
:-)
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

LantlivsAnette sa...

Åhhhh, vilka ljuvliga söta kattungar...
Och vad du har fint, himmel , vilket underbart hem du har...

Så du känner för en paus..gör man det så ska man ta en paus, känn efter...vi vill ju ha dig kvar, men det är du som ska tycka det är roligt !!
Ibland fattar jag inte vad det är med mig, jag tycker det är sååå härligt att blogga, jag sprättar upp ur sängen varje morron för att lägga in nåt nytt eller för att kika in hos andra...jag känner ingen press, bara lust..så då är det väl ok..jag är väl konstig kanske...eller ? många känner ju en press och sådär...
Jag vill såklart vara med på din utlottning, du gör ju de mest fantastiska sakerna...
Jag har börjat jula till det lite här hemma...jag längtar verkligen till advent..
ha det nu så bra min bloggvän
Kraaam Anette

Ann-Catrin sa...

Hej goa vän!!

Så äntligen sätter jag mig ner och vilar ögon på din vackra blogg. ett litet tag sen det var,,. den har så mycket känsla och värme, vackra bilder.. en bit isländsk saga och vemod.

Ta den paus du behöver... viktigt viktigt..
är här.. ALLTID!!


STOR kram
Ann-Catrin

Mina dagar sa...

Tråkigt att du slutar blogga!
Sköt om dig!
Eva

White Season sa...

Hej sötaste! Jag har paus det är skönt! Hade så mycket på jobbet så jag var helt slut när jag kom hem, då vill jag bara vara med barnen och djuren, inte känna vad ska jag fota idag, för när det är mycket tryter inspirationen. Nu när jag haft en lugn och skön helg, så spritter det i kroppen, och kameran har fotat på idag, bra sugen på att göra ett inlägg men vi får se :-) Jag hade ju bestämt mig för att vila till advent.. kan vara skönt för sig själv, för visst ska det väl bara vara kul, tycker jag i alla fall.
Din blogg är underbar, du skriver så fina texter och ditt hem kan jag aldrig titta mig mätt på... bara så du vet, ta det lugnt och njut av dina nära och kära... gör ett inlägg när du känner för det, känn inga måsten..
Och givetvis vill jag vara med i din utlottning, dina egentillverkade saker är unika.
Många kramar Malin

Þorgerður Sigurðardóttir sa...

Vildi bara svona auka líkur mínar á vinningi!!!
Farðu vel með þig ljúfan
Kveðja Tobba

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!
Jag vill jätte gärna vara med på din utlottning..
Du vänne..Inte behöver du känna att du ska sluta blogga ..Du får visa och skriva vad du vill..Jag följer din blogg..Du skriver så härligt, rakt från ditt hjärta och berör..Om du visar bilder eller skriver om dina känslor, det spelar ingen roll för mig..för du berör alltid..
Kram anna

Sallys hus sa...

Heeeeeeeeeej!
Var tvungen att kika in o se om du var tebaks.....:)
Kraaaam till dig!
Katarina

Karin i Villa Grå sa...

Hej vännen!

Du har fel, det ÄR perfekt när det är ihopknåpat av en isländska bosatt i södraste Sverige :-)

Ta den paus du behöver men jag blir så glaaad om du låter bloggen vara kvar så att man kan titta bakåt på dina tidigare inlägg! Me like dina bilder och texter very much, nämligen!

Stor kram!

Karin - som gärna deltar i utlottningen (skulle gärna vinna en ursöt kattunge, men med tre katter i huset känns det som att det räcker. Nu har äldsta dottern skaffat hamster och katterna vill bosätta sig PÅ buren vilket betyder att dotterns sovrumsdörr måste vara stängd dygnet runt. Hur kul är det?)

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej hej!!1

Hoppas att allt är bra med dig gumman.
Saknar dig redan det vet du...*BLINK*

Så söta kissar du har...jag har 2 st kvar sen vår senaste kull.Mamman har övergett dom tidigt så vi har fått mata å tvätta dom så gott det har gått.
de är nu 6 veckor...bara sååå söta...dom flyttar lagom till jul till en familj i göteborg.

Vill gärna vara med å tävla om det inte är försent...*LER*

Hoppas du kommer tillbaka snart!
Kram Nilla